Quina és la major adversitat a què has hagut de fer front en aquests 12 anys de curses? Com la vas superar?
Cada any ens ha passat una cosa o una altra (caigudes, avaries, gastros, sortir-nos de la ruta i perdre’ns pel desert, etc.). Però l’experiència més adversa ha estat aquesta passada edició, a l’inici de la cinquena etapa vaig començar a perdre aire de la roda. Era sobre el kilòmetre 16 o 17 dels 145 que ens esperaven. Aquesta va ser la primera punxada de no sé quantes que en vaig tenir aquell dia: la cambra que vaig posar no va durar més d’uns 15 o 20 kilòmetres. Anava inflant per intentar arribar a l’avituallament 2 (kilòmetre 70), on hi havia una taula de reparació. Arribar-hi va ser un infern, parant cada 2 per 3 per posar aire. Les cames i el cap no rutllaven. Finalment arribo a l’avituallament, desmunto la roda i el neumàtic era ple de punxes. Un cop tretes totes les punxes, poso cambra nova i…pffffffff!! Amb la mateixa velocitat que la vaig inflar, la roda es va desinflar i jo també. Ja no podia més, arribar allí em va costar molt, estava cansat, no duia més càmeres i menys una coberta nova. No podia rebre assistència, així que em vaig estirar sota una ombra, em vaig cruspir un entrepà que m’havia preparat al matí i hi vaig jeure una bona estona. El cansament era tant, que em vaig quedar adormit i roncant en aquella ombra. Entre tant, els corredors anaven passant i la cua de la cursa era a tocar.
Van passar unes dues hores i va arribar un grup que s’havia perdut. Entre ells hi havia l’ironman i aventurer, Valentí Sanjuan. Això em va tocar la fibra: Que hi feia jo allí estirat? Perquè havia tirat la tovallola tan aviat? Com em podia permetre no lluitar fins al final? Però, que podia fer? Mentre em va passar tot això pel cap, aquest grup va marxar i va arribar un altre corredor molt tocat i que també estava a punt d’abandonar. Li vaig demanar si tenia càmeres de recanvi i me’n va deixar una. Ell estava molt tocat físicament, i jo amb problemes mecànics. Així que vam sortir junts i vam començar a tirar. Malauradament la cambra tampoc va aguantar gaire: cada 10 o 15 km havia de tornar a posar aire. El vent en contra tampoc ens ajudava. Però jo cada cop tenia la moral més alta. Quedaven 30 km, el company més abatut i la meva roda ja no aguantava ni 1 km. Necessitava una cambra nova sí o sí. El meu company ja no en tenia cap i tampoc teníem constància de més corredors darrere nostre. El temps s’esgotava. Doncs toca tornar a desmuntar la roda, buscar els forats i posar-hi uns pedaços.
Sortosament les condicions van canviar: el vent ens va afavorir i ara a més, era coll avall. La moral i les forces cada cop més altes. Tanmateix, la roda va tornar a fer la guitza, però amb aquelles condicions només vaig haver de posar aire 8 o 10 vegades més. Al final vam entrar a meta en 11:20 hores; ens van sobrar uns 40 minuts. Ho havia aconseguit! Ja només quedava la darrera i curta etapa per tornar a ser finisher. El fet de superar-les i d’acabar, enforteix el cos i sobretot el cap. Torno cada any carregat de nova energia.