MoraBanc Innovation Lab: el futur comença ara
News | 20.11.2017
El passat 7 de novembre es va celebrar al Centre de congressos d’Andorra la Vella el primer “MoraBanc Innovation Lab” amb la participació d’un centenar d’empresaris i directius del Principat.
L’adaptació a l’entorn digital, la transformació digital i la ciberseguretat han estat els temes centrals d’aquest laboratori / fòrum d’innovació.
La benvinguda als assistents la va fer Pedro González, CEO de MoraBanc, que va posar de manifest els reptes de la transformació digital a les empreses i la importància d’adaptar-se a un nou escenari on les regles del joc dels negocis han canviat.
Gilbert Saboya, Ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació del Principat d’Andorra va parlar del paper destacat que pot tenir la innovació al nostre país i de la voluntat d’atraure noves iniciatives digitals, i convertir-se en un hub de proves per a projectes de transició energètica i digital aplicada a la mobilitat i als vehicles autònoms. Va explicar diferents projectes que ja s’estan portant a terme dins de la iniciativa anomenada Compit, amb els pilars de competitivitat, obertura, marca Andorra, innovació i transversalitat.
Xavier Gracia, soci de Deloitte, i Samuel de Tomàs, expert en ciberdelinqüència a la mateixa companyia, van posar de manifest com la digitalització ha canviat dràsticament el marc de la seguretat de les empreses en termes de freqüència, complexitat i finalitat delictiva. Va remarcar que les empreses s’han de dotar de mitjans de seguretat informàtica i de polítiques d’actuació davant d’un atac cibernètic. De fet, molts d’aquests atacs es dirigeixen precisament als directius de les empreses per obtenir informació confidencial i accessos privilegiats, aprofitant la seva mobilitat i la combinació dels seus entorns personals i professionals en el seu dia a dia. És per això que s’ha de conscienciar i formar adequadament als treballadors i directius en el bon ús dels mitjans digitals.
Jordi Nadal, Director General d’Andorra Telecom va fer una introducció sobre diferents innovacions que va poder veure a una visita al Massachusetts Institute of Techology (MIT) d’EE.UU., compartint amb els assistents les aplicacions futures de la innovació tecnològica a Andorra a través de la connectivitat (passant del 4G al 5G), el processament de dades i la seva velocitat, així com l’emmagatzematge de dades en el núvol (cloud computing).
Lluís Alsina, Director General de Negoci i Operacions de MoraBanc, va destacar com estan afectant aquestes innovacions i tendències tecnològiques als negocis, on els hàbits dels consumidors han canviat de forma molt rellevant. Va dir que el sector financer no és aliè a aquests canvis i va explicar com MoraBanc ha fet una aposta decidida per la innovació i la transformació digital a través de la iniciativa MoraBanc Digital per estar molt més a prop dels clients.
Finalment, Juan Pedro Moreno, president d’Accenture España, Portugal, Andorra i Israel, va fer un discurs sobre la idea del “Vertigen digital”, de les possibilitats que ens dona la innovació i les noves tecnologies per progressar, així com els reptes que hauran d’afrontar les empreses per sobreviure en un entorn hipercompetitiu, turbulent i on hem de gestionar de forma eficaç la incertesa. Va destacar com a claus de la revolució digital la tecnologia i la disrupció, la societat i el consumidor, així com la demografia i el canvi generacional.
Moreno va acabar la jornada amb una reflexió sobre el poder que estan prenent empreses com Amazon, Facebook o Google: “Fixeu-vos que en totes les pel·lícules de ciència – ficció sempre hi ha tres coses en comú: la primera, que sempre hi ha una gran corporació que ho domina tot; la segona, que mai es veu a ningú treballant; i finalment, que no hi ha democràcia. Cap a on ens hem de dirigir?”
Si vols veure un vídeo amb els destacats d’aquesta jornada, visita aquest vincle!
A MoraBanc, la transformació digital s’ha convertit en un projecte vital. D’aquesta voluntat de canvi, ha nascut MoraBanc Digital, una clara aposta per la innovació financera i per oferir la millor experiència multicanal de la banca andorrana. Coneix més sobre aquest important projecte a través de la nostra pàgina web.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
En compliment de la Llei 15/2003 del 18 de desembre de protecció de dades personals, el client autoritza a què les dades de caràcter personal del sol·licitant consignades en aquest formulari s’incorporaran en fitxers el titular i responsable dels quals és MORA BANC GRUP, SA – MORA BANC, SAU (en endavant, “MoraBanc”) perquè es tractin amb la finalitat de tramitar el servei sol·licitat i, si és el cas, donar compliment als contractes que finalment es formalitzin, com també verificar-ne la correcció operativa.
El sol·licitant autoritza expressament que MoraBanc li pugui enviar comunicacions comercials o promocionals de productes i serveis, així com informacions del propi Banc, socials o d’altres activitats, en paper o per mitjans electrònics (entre altres, missatges curts (SMS) al telèfon mòbil, correu electrònic, etc.). Aquest consentiment té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius.
El fet d’emplenar aquest formulari implica que el sol·licitant reconeix que la informació i les dades personals que indica són seves, exactes i certes; en cas contrari, MoraBanc declina tota responsabilitat per la manca de veracitat o de correcció de les dades.
El sol·licitant autoritza a comunicar o interconnectar dites dades a tercers que formin part del grup d’empreses de MoraBanc, entitats dedicades fonamentalment a l’àmbit financer, assegurador i de prestació de serveis, considerant-se el sol·licitant informat d’aquesta cessió en virtut de la present clàusula. El sol·licitant autoritza que se li remeti informació sobre qualsevol producte o servei que comercialitzin aquestes empreses.
El responsable del tractament de les dades és MoraBanc. El sol·licitant queda informat de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició en els termes establerts en la legislació vigent.