Innovacio i tecnologia

MoraBanc Innovation Lab: el futur comença ara

2017-11-20

El passat 7 de novembre es va celebrar al Centre de congressos d’Andorra la Vella el primer “MoraBanc Innovation Lab” amb la participació d’un centenar d’empresaris i directius del Principat.

L’adaptació a l’entorn digital, la transformació digital i la ciberseguretat han estat els temes centrals d’aquest laboratori / fòrum d’innovació.

La benvinguda als assistents la va fer Pedro González, CEO de MoraBanc, que va posar de manifest els reptes de la transformació digital a les empreses i la importància d’adaptar-se a un nou escenari on les regles del joc dels negocis han canviat.

Pedro González, CEO de MoraBanc (Imatge SFG)

 

Gilbert Saboya, Ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació del Principat d’Andorra va parlar del paper destacat que pot tenir la innovació al nostre país i de la voluntat d’atraure noves iniciatives digitals, i convertir-se en un hub de proves per a projectes de transició energètica i digital aplicada a la mobilitat i als vehicles autònoms. Va explicar diferents projectes que ja s’estan portant a terme dins de la iniciativa anomenada Compit, amb els pilars de competitivitat, obertura, marca Andorra, innovació i transversalitat.

Xavier Gracia, soci de Deloitte, i Samuel de Tomàs, expert en ciberdelinqüència a la mateixa companyia, van posar de manifest com la digitalització ha canviat dràsticament el marc de la seguretat de les empreses en termes de freqüència, complexitat i finalitat delictiva. Va remarcar que les empreses s’han de dotar de mitjans de seguretat informàtica i de polítiques d’actuació davant d’un atac cibernètic. De fet, molts d’aquests atacs es dirigeixen precisament als directius de les empreses per obtenir informació confidencial i accessos privilegiats, aprofitant la seva mobilitat i la combinació dels seus entorns personals i professionals en el seu dia a dia. És per això que s’ha de conscienciar i formar adequadament als treballadors i directius en el bon ús dels mitjans digitals.

Jordi Nadal, Director General d’Andorra Telecom va fer una introducció sobre diferents innovacions que va poder veure a una visita al Massachusetts Institute of Techology (MIT) d’EE.UU., compartint amb els assistents les aplicacions futures de la innovació tecnològica a Andorra a través de la connectivitat (passant del 4G al 5G), el processament de dades i la seva velocitat, així com l’emmagatzematge de dades en el núvol (cloud computing).

 

Jordi Nadal, Director General d’Andorra Telecom

Lluís Alsina, Director General de Negoci i Operacions de MoraBanc, va destacar com estan afectant aquestes innovacions i tendències tecnològiques als negocis, on els hàbits dels consumidors han canviat de forma molt rellevant. Va dir que el sector financer no és aliè a aquests canvis i va explicar com MoraBanc ha fet una aposta decidida per la innovació i la transformació digital a través de la iniciativa MoraBanc Digital per estar molt més a prop dels clients.

 

Finalment, Juan Pedro Moreno, president d’Accenture España, Portugal, Andorra i Israel, va fer un discurs sobre la idea del “Vertigen digital”, de les possibilitats que ens dona la innovació i les noves tecnologies per progressar, així com els reptes que hauran d’afrontar les empreses per sobreviure en un entorn hipercompetitiu, turbulent i on hem de gestionar de forma eficaç la incertesa.  Va destacar com a claus de la revolució digital la tecnologia i la disrupció, la societat i el consumidor, així com la demografia i el canvi generacional.

Moreno va acabar la jornada amb una reflexió sobre el poder que estan prenent empreses com AmazonFacebook o Google: “Fixeu-vos que en totes les pel·lícules de ciència – ficció sempre hi ha tres coses en comú: la primera, que sempre hi ha una gran corporació que ho domina tot; la segona, que mai es veu a ningú treballant; i finalment, que no hi ha democràcia.  Cap a on ens hem de dirigir?”

Si vols veure un vídeo amb els destacats d’aquesta jornada, visita aquest vincle!

A MoraBanc, la transformació digital s’ha convertit en un projecte vital. D’aquesta voluntat de canvi, ha nascut MoraBanc Digital, una clara aposta per la innovació financera i per oferir la millor experiència multicanal de la banca andorrana. Coneix més sobre aquest important projecte a través de la nostra pàgina web.