La primera casa de Gaudí, propietat del grup MoraBanc, obté també el premi especial al “millor ús de la tipografia” a la seva nova pàgina web
La nova pàgina web d’aquest Patrimoni Mundial de la UNESCO ha estat la guanyadora de la secció Art/Cultura competint amb diversos projectes culturals com Art Timeline de San Francisco i el lloc web del Ballet Nacional de Canadà.
El projecte de renovació de la pàgina web de Casa Vicens va començar a principis d’aquest any amb l’avaluació de dos aspectes. Per una banda, el moment en què es trobava la institució cultural després de sis anys d’estar oberta al públic. I, de l’altra, les respostes que demanaven els visitants a l’hora de buscar informació sobre la casa museu. Tot això va derivar en una avaluació i reestructuració de tots els continguts. Se’n van generar de nous i es van desenvolupar noves àrees com la de premsa, el lloguer d’espais, les agències o les sessions fotogràfiques, que es van potenciar amb nou material gràfic i audiovisual.
Des de la Casa Vicens, destaquen que l’objectiu era “fer un gran salt en la imatge de marca de la casa museu a Internet. Es volia que es percebés tota la bellesa cromàtica d’aquest Patrimoni Mundial de la UNESCO, però, sobretot, volíem que totes les sensacions que el visitant percep en l’experiència física de la seva visita -com el vent que belluga les plantes, l’aigua de la font, el tacte quan es toca una rajola, etc.- quedés reflectida en l’experiència digital que ofereix la pàgina web. La idea és que el lloc web sigui un oasi igual que la casa”, afirma Pilar Delgado, la Directora de Comunicació de Casa Vicens.
De la mà de l’estudi de producte digital NORTH això ha estat possible. I el resultat és una dinàmica web que respon a diferents nivells de navegació: des d’una persona que busca informació pràctica sobre la seva visita a la primera casa de Gaudí, fins a persones interessades en aprendre més sobre la història de la casa museu. Fins i tot aquells que, per exemple, volen descobrir tota la simbologia de la naturalesa que Gaudí va plasmar en les diverses sales d’aquesta casa.
Tot aquest treball va veure la llum el 15 de juliol de 2024 quan es va publicar la pàgina web i, ara, aquest esforç s’ha vist recompensat amb un doble premi: millor pàgina web en la categoria d’Art/Cultura en l’àmbit mundial i millor ús de la tipografia. Les tipografies aplicades són el leitmotiv de la casa museu des del 2017 en tots els seus materials corporatius; inclosa la gràfica del museu. A la seva pàgina web s’han aplicat ambdues tipografies que contrasten entre elles. En primer lloc, una font moderna, minimalista i geomètrica que transmet claredat i avantguarda. D’altra banda, una font amb un estil històric de traços més orgànics que reflecteix la riquesa artística de Gaudí. Aquest contrast entre allò contemporani i allò tradicional reforça la dualitat d’una casa privada del segle XIX convertida en casa museu el segle XXI que ha aconseguit captivar tant al visitant modern com l’amant de la història.
Els Horizon Interactive Awards es van crear el 2001 per reconèixer l’excel·lència en la producció de mitjans interactius a tot el món. El jurat dels premis el formen, d’una banda, assessors dels premis i, de l’altra, jutges rotatius que són professionals reconeguts mundialment en espais web, aplicacions mòbils, mitjans impresos, pantalles interactives, exhibicions públiques, publicitat en línia, vídeo, etc. La seva missió és reconèixer “el millor del millor” de la indústria dels mitjans interactius. En paraules de Mike Sauce, fundador dels premis Horizon Interactive Awards, “la diversitat de treballs que es van exhibir en aquesta edició va ser espectacular. Continuem veient una combinació d’art, narració d’històries, innovació i excel·lència tècnica en totes les categories del concurs. És aquesta intersecció la que realment fa que els guanyadors d’enguany destaquin.”