MoraBanc presenta els seus resultats seguint els principis de la Global Reporting Initiative (GRI) MoraBanc ha tancat l’exercici 2015 amb uns beneficis de 34,9 milions d’euros i un increment de la seva ràtio de solvència fins al 28,5%, una xifra que el manté com el banc més solvent d’Andorra. En un any atípic, l’entitat ha mantingut estables els recursos de clients que se situen en 7.191 milions d’euros, amb una lleugera baixada de l’1,3%, però incrementant els dipòsits de clients un 13% fins als 2.101 milions d’euros. La inversió creditícia s’ha mantingut a nivells del 2014 situant-se en 1.056 milions d’euros com a senyal de compromís amb el sector empresarial i amb les famílies. A banda de les xifres, l’any 2015 ha suposat per a MoraBanc un pas endavant en el procés de transició a les Normes Internacionals d’Informació Financera (NIIF) així com al projecte d’anàlisi dels requeriments de capital segons Basilea III. Una anticipació en la transformació del banc per afrontar el futur amb les màximes garanties. A nivell internacional, destaca el reconeixement com a Banc de l’Any a Andorra que MoraBanc ha rebut per part de la revista The Banker, del grup Financial Times. És la quarta vegada en els darrers 7 anys que MoraBanc rep aquest prestigiós reconeixement. Responsabilitat social empresarial Al 2015, MoraBanc ha incrementat els recursos dedicats a la seva activitat de responsabilitat social empresarial fins a destinar el 2,3% dels beneficis a projectes de tots els àmbits socials. Com a novetat destaca el programa de suport als emprenedors amb la selecció de dos projectes d’Andorra per entrar dins del programa BReady de la Fundació Ship2B. La Temporada de Música i Dansa a nivell cultural, el programa de la Targeta Solidària que dóna suport a 12 ONG del país, el suport al MoraBanc Andorra a la Lliga ACB, i els projectes sostenibles desenvolupats amb el Ministeri de Medi Ambient són altres exemples de la implicació de MoraBanc amb la societat i amb Andorra. El compromís amb l’entorn també ve marcat per la lluita contra el canvi climàtic. En aquest sentit, l’any 2015, MoraBanc va tornar a ser acreditada com a una empresa 100% neutra en emissions de CO2, reduint-les en un 18%. Aquestes dades queden recollides a la memòria 2015 de MoraBanc que aquest any presenta els seus resultats seguint els principis de la Global Reporting Initiative (GRI), una guia voluntària per a les empreses per comunicar l’impacte del negoci sobre elements crítics de sostenibilitat com el canvi climàtic i la seguretat del client, entre molts altres. Una iniciava amb la qual volem millorar la visibilitat del nostre compromís en l’estratègia global de responsabilitat social.