MoraBanc ha estat designat com a Banc de l’Any 2019 a Andorra per la revista The Banker, editada pel grup Financial Times. El banc manté la seva línia ascendent i ja suma dos exercicis seguits amb un creixement del seu benefici. Aquesta dada ha estat valorada pel jurat juntament amb altres aspectes com l’elevada solvència, que arriba al 21,5% (CET 1 fully loaded i del 24,7% phase-in)*, i el ROE (8,60%)*, xifres que superen la mitjana de la UE. MoraBanc rep aquest reconeixement internacional per segon any consecutiu i ha guanyat el premi tres vegades en els darrers cinc anys.
El president de MoraBanc, Pedro González Grau, i el director general Lluís Alsina, han recollit el premi aquest passat dijous en una gala celebrada a Londres. González destaca que “som un equip centrat en el client amb una gran capacitat de treball en un entorn propens al canvi, amb innovació i creativitat. Aquests ingredients i l’ambició per créixer ens han donat el lideratge en un mercat cada cop més transparent, competitiu i exigent.”. Per a Lluís Alsina, “som un banc fort amb una oferta de valor competitiva que ens permet créixer de manera constant, i tenim molt reptes per endavant per mantenir aquesta línia. Creiem fermament en el que fem, i el compromís i el treball ens han portat aquest premi.”
Els premis Bank of the Year, que atorga la revista The Banker, valoren la capacitat de generar beneficis i assolir un avantatge competitiu per donar el millor servei als clients, un objectiu assolit per MoraBanc.
Creixement, pla estratègic i acords exclusius
MoraBanc ha consolidat la tendència positiva i al 2018 va tornar a tancar l’ exercici amb un creixement del seu benefici, en aquest cas del 2,3%. Les bones xifres del banc són el resultat de l’aplicació del pla estratègic que es va presentar fa uns mesos, amb un full de ruta clar que té com a palanques de creixement la proposta de valor diferencial, la innovació constant que permet disposar de la banca digital de referència a Andorra, una atenció al client excel·lent i acords amb partners líders en el seu sector. En els darrers mesos, MoraBanc ha tancat col·laboracions exclusives amb Goldman Sachs Asset Management, Pyrénées, el grup líder en el sector retail a Andorra i Cuatrecasas.
Sobre MoraBanc
Fundat el 1952, MoraBanc és un banc independent i de vocació internacional, amb una àmplia experiència en la gestió de patrimonis individuals, familiars i institucionals amb proximitat i confiança. De capital 100% familiar, basa la seva activitat en criteris de solvència, eficiència, digitalització i transparència. Compta amb un equip de més de 300 persones i amb 6.539,7 milions d’euros sota gestió*. Amb seu central a Andorra, té presència internacional amb dues gestores de patrimonis a Zuric i Miami.
*Dades a 31 de desembre de 2018