La demanda del sistema de pagament a distància de MoraBanc, Paymail, s’ha multiplicat per sis entre els mesos de gener i maig de 2020 i comparant amb les xifres de l’any anterior. L’increment en l’ús d’aquests sistemes ha estat especialment accentuat durant els mesos d’abril i maig, durant el confinament per la COVID-19.
Marta Riera, directora de Banca Comercial i Empreses de MoraBanc, apunta que “l’emergència sanitària ha generat la necessitat de vendre per Internet, i aquestes xifres mostren com els nostres comerços i negocis s’adapten a la nova situació. Nosaltres ja disposàvem d’aquestes solucions però ara la necessitat és més evident i la demanda ha crescut molt.”
El perfil d’usuari d’aquest sistema de pagament a distància, que permet cobrar enviant un e-mail, un SMS o un WhatsApp, són comerços amb un ampli ventall de productes que no disposaven de venda en línia, i també altres negocis amb e-commerce que fan servir el Paymail per facturar serveis que no tenen un preu fixat fins que s’acaben, com ara les reparacions.
La banca digital incrementa els accessos un 23,7 %
Els efectes del confinament també s’han vist en l’evolució de les xifres de la banca digital que ha incrementat el nombre d’accessos un 23,7 % en el primer quadrimestre de 2020 respecte al darrer quadrimestre de l’any anterior. Les operacions han crescut un 9,6 % i les consultes d’extractes, moviments de comptes, targetes i valors un 28,1 %.
“El període de confinament ha permès que l’índex de digitalització de clients hagi superat per primera vegada el 59,8 % en el mes de març”, assenyala Ignasi Martín, Director de l’Àrea d’Experiència Global de Client.
Per donar resposta i solucions als usuaris, MoraBanc ha posat en marxa nous procediments de firma electrònica per a la contractació de productes i serveis. Per exemple, “la majoria dels crèdits tous per a negocis s’han tramitat a distància i s’han signat a través dels nostres processos de firma digital, sense necessitat de traslladar-se a les nostres oficines”, comenta Alfons Guillamet, Director de Mitjans.
Un altre canal protagonista en aquest confinament ha estat el d’atenció telefònica que també ha incrementat força la seva activitat aquests mesos. Respecte al mes de febrer, darrer mes d’activitat ordinària, el servei de Telebanc va rebre un 48 % més de trucades al març, i un 82 % més a l’abril.