Anàlisi sistemàtica
Escoltar és només el primer pas en el procés de la Veu del Client. Per convertir els coneixements, les idees i les discussions en resultats comercials mesurables, es requereix un enfocament sistemàtic que permeti posteriorment treballar en solucions.
L’anàlisi de la informació es pot fer a través de diferents tipus d’informes: segmentació de dades, anàlisis de tendències, de correlació, de GAP, d’experiència, etc. L’objectiu fonamental és trobar aquelles idees o iniciatives que són clau i poder prioritzar-les.
Sobretot, mai no cal perdre de vista que la captura i la interpretació de la Veu del Client ha de basar-se en dades, i no en suposicions.
En general, cal força temps per refinar les idees en brut i convertir-les en conceptes útils, llestos per ser implementats. En aquest sentit, és molt important comptar amb les eines adequades (el programari, la metodologia i l’equip humà) o, en cas contrari, pot arribar a ser molt frustrant per a tots els involucrats, a més del fet que es pot tenir la impressió equivocada que el programa de Veu del Client ha estat una pèrdua de temps.
En aquesta fase és important la participació de tantes persones i equips de l’organització com sigui necessari. La creació de coneixement no pot fer-se en sitges ni de manera vertical, sinó que ha de fer-se de la manera més transversal, flexible i susceptible a la iteració com sigui possible.