Ha començat ja el compte enrere per al Nadal i, com cada any, el tret de sortida el dóna el Black Friday, quan els comerços físics i online rebaixen els seus productes per incentivar la compra.
Aquest any, el Black Friday serà el 23 de novembre. Si et sembla aviat per començar a fer compres nadalenques, llavors no sé què pensaràs de la campanya del sorteig de loteria de Nadal del 22 de desembre, que va començar el mes de juny! Això sí que és ser previsor!
Si et vas perdre el nostre post sobre el Black Friday, llegeix-lo ara per conèixer tots els detalls d’aquesta data, com per exemple els seus orígens, significat i quan se celebra.
Els avantatges de començar les compres nadalenques amb antelació poden ser molts: estalvies diners amb les ofertes, t’estalvies haver de fer cues, trobes sense problemes allò que estàs buscant, pots comparar preus, pots dosificar la despesa perquè la teva economia se’n ressenti menys, etc. I el fet de poder fer-ho cada vegada més fàcilment i des de la comoditat de casa teva o mentre vas de camí a la feina, esdevé un element més per decantar-te cap a la compra en línia, l’atractiu principal del Black Friday.
Sens dubte, el canvi cap a un client més digital ha estat un propulsor d’aquest tipus d’iniciatives comercials. Aquest any s’espera que les vendes en línia arribin fins als 1.300 milions d’euros, només per al cap de setmana del 23 de novembre, la qual cosa representa un increment del 13% respecte del 2017.
A més, es calcula que més d’un terç dels consumidors europeus visiten pàgines de comerç electrònic, tant des de dispositius mòbils com des d’ordinadors. Tot i que aquests últims continuen representant més de la meitat de les visites, la tendència a comprar cada cop més a través del mòbil continua a l’alça, situant-se actualment en el 43%.
El fet que la gran majoria d’ofertes i promocions vagin cada vegada més enfocades cap al comerç en línia ha tingut molt a veure en l’increment d’aquestes xifres. És molt freqüent que, per incentivar la compra a través del web o l’aplicació, moltes marques ofereixin productes, descomptes i promocions exclusives per aquest mitjà. I, si a més l’enviament és gratis (com sol ser el cas durant la temporada de compres nadalenques), la conveniència fa que el client acabi decantant-se per aquesta modalitat.
Així doncs és important que tinguem en compte que la planificació i un cap fred tenen un paper cada cop més important a l’hora de fer les compres nadalenques: tenir en compte totes les opcions, comparar preus i planificar per no endur-se sorpreses desagradables.
I recorda tots els nostres consells per aprofitar al màxim les compres en aquestes èpoques, que vam publicar l’any passat al nostre blog. En especial, sigues curós amb la seguretat de les teves targetes!
Et falta liquiditat per a les compres de Nadal? Doncs recorda que a través de la teva banca en línia tens l’opció d’ajornar el pagament de l’extracte de la targeta de crèdit per poder fer front als teus pagaments més còmodament, de manera immediata i sense necessitat de cap tràmit, podent escollir entre un tant per cent o una quota fixa.