Els accessos i operacions a la banca digital de MoraBanc creixen un 35%

2021-02-01

Es confirma l’ús de les solucions digitals en banca durant la pandèmia causada pel Coronavirus durant l’any 2020 amb un increment del 35% dels accessos i de les operacions fetes a través d’aquests canals a MoraBanc en comparació amb el 2019. En el seu balanç anyal de l’ús de les plataformes digitals, MoraBanc destaca la clara tendència a l’alça del traspàs de moltes operacions del gestor físic al canal digital, accelerada pels confinaments i restriccions.

Tanmateix, les millores en la usabilitat i en l’operativa, també han estat un element d’èxit de la plataforma en línia de l’entitat que ha vist com les operacions de compravenda de valors ha crescut un 148% el 2020, motivat per la situació dels mercats i sobretot per l’augment de fins a 7.000 valors que ara estan disponibles al Broker Online de MoraBanc.

Pel que fa a les operacions més habituals, l’enviament de diners (transferències i traspassos) durant el 2020, ha augmentat un 48% si es compara amb les mateixes operacions fetes el 2019. Aquesta pujada demostra com la digitalització dels clients és cada cop més gran. Les consultes també creixen, un 32,8% amb especial menció de les relatives a les ordres de valors que augmenten un 37,3% i tornen a evidenciar el bon funcionament de l’oferta digital de MoraBanc en matèria d’inversió.

A més dels accessos i les operacions, el nombre d’usuaris també s’ha incrementat en els darrers 12 mesos un 16%, xifres que demostren que la banca digital ha estat una solució útil en aquests mesos de confinament i mobilitat limitada.

Jessica Reynoso, directora d’Innovació Digital i Experiència de Client destaca que “si bé la banca digital mundialment es va veure impulsada pel confinament, l’expectativa per aquests propers mesos és que les xifres es consolidin i que la priorització de solucions digitals en tots els àmbits de la vida continuï en augment”.

L’efecte COVID a la banca a distància

La COVID ha tingut un efecte directe sobre la digitalització dels clients. MoraBanc calcula que 7 de cada 100 accessos als canals digitals estarien relacionats amb les noves necessitats ocasionades pel confinament. S’estima que, de mitjana, els usuaris consulten un 17% més la seva informació financera a través de la banca digital per aquesta causa. I pel que fa a les operatives online, on més s’ha notat l’efecte de la pandèmia ha estat en aquelles relacionades amb la compra i venda de valors i fons d’inversió, atribuint-hi 45 de cada 100 operacions digitals.

Les operacions creixen un 154% en quatre anys

La banca digital de MoraBanc manté una línia ascendent en acceptació del canal per part de la població que ha estat més accentuada durant la crisi sanitària. Des de la posada en marxa de MoraBanc Digital, al desembre del 2016, els accessos han crescut un 112% i les operacions un 154%. Aquestes mètriques responen a un canvi de tendència en el consum dels serveis bancaris, amb l’accés de més mil·lennials com a clients, però també a la proposta digital competitiva de MoraBanc. El banc ha rebut el premi a la millor banca digital i millor App bancària d’Andorra en els darrers 4 anys per part de la revista World Finance, valorant l’esforç de millora constant de l’operativa i de la usabilitat.