L’ONG Carisma s’ha afegit al grup d’associacions que integren el projecte de la Targeta Solidària de MoraBanc i que reben les aportacions que fan, a parts iguals, els clients del banc i la mateixa entitat. La iniciativa va néixer amb cinc ONG i actualment amb la incorporació de Carisma, la llista d’entitats que se’n beneficien puja a tretze. Els titulars de les targetes solidàries de MoraBanc poden escollir entre aportar una quantitat fixa a l’any a les organitzacions que triïn, o bé aportar petites quantitats a cada compra amb un sistema d’arrodoniments. MoraBanc, per la seva banda, aporta la mateixa quantitat que el conjunt dels clients. L’any passat es van recaptar 141.838€ i durant tot el projecte l’aportació a les ONG ha estat de 547.613€.
Sobre Carisma
Carisma és una ONG que van posar en marxa un grup de voluntaris residents a Andorra de diverses nacionalitats, que recull fons per a projectes i accions socials a Andorra amb la gestió de botigues solidàries. Els productes a la venda provenen de la solidaritat de clients i voluntaris i de les deixalleries, que aporten aquells que estan en bon estat.
La primera botiga benèfica va obrir al gener de 2011 amb l’ajuda del Comú de la Massana, que cedeix gratuïtament dos locals, un per a la botiga i un altre per a magatzem. Actualment també es poden trobar botigues de Carisma a Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria.
L’any 2014, Carisma va arribar a un acord de col·laboració amb Agentas perquè persones amb dificultats per a la inserció laboral treballessin a les botigues de l’ONG.
Fins ara Carisma ha recaptat 80.000€ que ha dedicat a diferents projectes i accions d’ajuda social a Andorra.