En un món altament competitiu, la innovació és el principal desafiament per a la majoria d’empreses.
Ens trobem en l’Era Digital en la qual creix l’anomenada economia colaborativa, que ens proporciona noves formes de fer negocis i de relacionar-nos amb els altres a través de l’intercanvi de béns i serveis i, fins i tot, de coneixement.
Aquest nou esquema de relacions està basat en la col·laboració i la confiança, i impacta en el com les empreses involucren als seus clients dins els seus processos d’innovació i de millora contínua.
És aquí on apareix el terme “cocreació” com una pràctica creixent aplicable a diversos àmbits de l’empresa com un exercici col·laboratiu a través del qual les marques treballen frec a frec amb els seus clients o usuaris amb la finalitat de desenvolupar estratègies de comunicació i màrqueting, dissenyar nous productes i processos, i fins i tot crear experiències de marca úniques.
Potenciar el pensament creatiu dels clients permet la generació d’idees innovadores. Idees que estan alineades amb les seves necessitats i requeriments i que es tradueixen no només en millors estratègies de màrqueting i en un increment en vendes, sinó també en una major satisfacció del client.