Seguretat a les webs del Grup MoraBanc
La importància de la seguretat online
A MoraBanc som conscients de la necessitat de garantir la seguretat del tràfic de la informació entre el banc i els seus clients. Per aquest motiu, comptem amb les màximes mesures de seguretat per garantir la confidencialitat en les comunicacions.
Seguretat en la connexió a la Banca Online
Quan s’accedeix a la Banca Online, sempre cal comprovar que s’estan introduint les dades en una pàgina segura.
És important seguir les següents normes de seguretat:
- Verificar que la connexió s’està realitzant a través d’un servidor segur comprovant alguns dels següents aspectes:
- Mitjançant l’adreça (URL) del servidor, ja que en un servidor segur comença per https i no per http.
- Mitjançant una indicació al navegador, que es troba en una de les cantonades inferiors de la pantalla: una clau sencera o un cadenat tancat.
- Comprovar els certificats de seguretat de la pàgina:
- Per a això, cal prémer la icona del cadenat que apareix en accedir a una zona segura, en la part inferior dreta del seu navegador, i verificar que la data de caducitat i el domini del certificat estan vigents. En la informació de detall apareix l’emissor, el període de validesa i para qui s’ha emès el certificat.
Utilització d’un servidor segur
La Banca Online funciona sobre un servidor segur utilitzant el protocol SSL (Secure Socket Layer), que s’activa sempre en accedir a ella. El servidor segur transmet la informació xifrada mitjançant algorismes de 128 bits, que asseguren que només sigui intel·ligible per a l’ordinador del client i el servidor del banc.
En utilitzar el protocol SSL es garanteix:
- Que el client està comunicant les seves dades al centre servidor de MoraBanc.
- Que entre el client i el centre servidor de MoraBanc les dades viatgen xifrades, evitant la seva possible lectura o la manipulació per tercers.
Aspectes a tenir en compte amb la Memòria catxé
La memòria catxé del navegador permet accedir de manera gairebé immediata a aquelles pàgines web que s’han visitat recentment.
De vegades, aquesta possibilitat pot provocar que les pàgines del web no funcionin perfectament. Pot ser que a través de l’ordinador personal es mostri l’última versió emmagatzemada en la memòria catxé i no la darrera versió emmagatzemada en el servidor de la dita web.
Per evitar aquest cas, recomanem marcar en el navegador l’opció d’actualitzar continguts cada vegada que es visita la pàgina i que amb certa periodicitat s’eliminin tots els arxius de la carpeta d’arxius temporals d’Internet.
Com incrementar la seguretat en entorns digitals?
MoraBanc posa a la teva disposició tots els mitjans al seu abast per garantir la seguretat de la Banca Online a través d’un sistema de Claus segures.
MoraBanc mai et sol·licitarà ni per correu electrònic, ni per telèfon, ni per SMS que informis de les teves claus d’usuari, accés o de signatura d’operacions.
Si creus que la seguretat de la teva banca online pogués haver-se vist vulnerada, contacta amb MoraBanc urgentment en el telèfon +376 884884.
Seguretat de les claus
MoraBanc facilita a l’usuari de la Banca Online una clau d’usuari, una clau d’accés (password) i una clau de signatura d’operacions. Aquestes claus són privades i intransferibles i han de ser custodiades diligentment i de forma segura per l’usuari del servei.
El codi d’usuari, la clau d’accés i la clau d’operacions han de ser diferents per dificultar així el seu coneixement i deducció per terceres persones.
En cas de sospita que algú hagi pogut tenir accés a aquestes claus, l’usuari haurà de canviar-les al moment.
Les claus de la Banca online de MoraBanc es troben emmagatzemades en els nostres sistemes, xifrades amb un algorisme irreversible, de manera que ningú en l’entitat pot conèixer-les.
Les claus són secretes i únicament el seu propietari ha de conèixer-les per a la seva utilització exclusiva a la banca online de MoraBanc.
Desconfia dels correus inesperats o de finestres emergents que sol·licitin claus o altres dades privades encara que sigui en nom de MoraBanc o de missatges via SMS per a la descàrrega d’aplicacions al telèfon mòbil.
Desconnexió de la Banca Online
Des de MoraBanc recomanem a tots els nostres usuaris seguir aquests senzills consells per mantenir la plena seguretat de les seves sessions a través del nostre servei de Banca Online.
Per finalitzar la sessió en la Banca Online de MoraBanc utilitza sempre el botó Desconnexió.
Així haurà finalitzat amb seguretat la sessió i la pròxima vegada que entris en la Banca Online se sol·licitaran de nou el nombre d’usuari i la clau d’accés.
En el cas de no desconnectar-se correctament, el servidor no donarà per finalitzada la sessió fins que no se superi un període determinat de temps (el denominat time-out) en el qual s’activarà una desconnexió automàtica.
Si es canvia de pàgina a Internet sense realitzar aquests passos, es podrà accedir directament a la sessió privada a MoraBanc sense introduir les seves claus fins que no hagi transcorregut el període de temps necessari perquè s’activi la desconnexió automàtica.
Consells de seguretat en la Banca Online
- No facilitis mai a ningú els teus codis d’usuari, d’accés i de signatura d’operacions.
- Canvia periòdicament les claus d’accés al servei de Banca Online.
- No anotis les teves claus de la Banca Online en un paper o en cap arxiu que no estigui xifrat.
- Accedeix sempre a la Banca Online teclejant l’adreça electrònica en el navegador d’internet.
- Comprova sempre la data i hora de l’última connexió a la Banca online així com el nombre d’accessos del mes.
- Evita accedir a la banca online des d’ordinadors públics.
- Mantingues sempre actualitzat l’antivirus del teu ordinador personal.
Consells de seguretat en la Banca mòbil
Igual que el teu ordinador personal, el teu telèfon o tauleta intel·ligent pot ser infectada per un virus o troià informàtic (malware).
Per minimitzar aquests riscos et proposem aquestes regles bàsiques de seguretat:
- Modifica el codi de bloqueig periòdicament.
- Activa i fixa el bloqueig automàtic.
- Vigila les connexions de Bluetooth o Wi-Fi. Sempre que et connectis, que sempre se’t sol·liciti permís.
- Assegura’t que els missatges i les aplicacions que et descarregues siguin d’origen conegut.
- Instal·la un antivirus en el teu dispositiu mòbil. Busca el que millor s’adapti a les teves necessitats i a l’ús que facis d’ell.
- Revisa l’origen i el contingut de la targeta de memòria abans d’introduir-la en el mòbil.
- Fes còpies de seguretat regularment.
- Si perds o et roben el dispositiu mòbil, posa’t en contacte immediatament amb l’operador de telefonia per al seu bloqueig.
- Mantingues actualitzat sempre el teu número de telèfon mòbil en la base de dades de MoraBanc.