MoraBanc signa la compra del Banco Europeo de Finanzas a UNICAJA

MoraBanc ha tancat un acord per a la compra del 100% del capital del Banco Europeo de Finanzas S.A. al seu accionista únic, Unicaja S.A. L’operació tancada pels dos grups financers, queda subjecta a les aprovacions reguladores i suposarà l’entrada de MoraBanc en el mercat bancari espanyol. L’obtenció d’una llicència bancària a Espanya és un pas natural dins de l’estratègia de creixement a llarg termini de MoraBanc que permetrà reforçar la proposta de valor per als seus clients actuals i futurs complementant els productes i serveis actualment oferts (assessorament financer, gestió de patrimonis, plans de pensions, concessió de crèdits lombards, etc.) amb els serveis propis d’una entitat de crèdit (captació de dipòsits en compte corrent i d’estalvi, així com la concessió de préstecs de diversa índole).

Juan Maria Nin, president de MoraBanc, apunta “a la fortalesa del Grup i al seu alt nivell de solvència com les claus per afrontar operacions d’aquest calibre, que ens permeten traslladar la nostra manera de fer banca, familiar amb esperit innovador, a un mercat que per a nosaltres és proper i prioritari en el nostre desenvolupament internacional.”

Lluís Alsina, conseller delegat de MoraBanc, destaca que “disposar d’un banc a Espanya ens permetrà oferir un servei integral als clients, podent cobrir millor les seves necessitats i, per tant, que obtinguin una major satisfacció de la seva relació bancària. Créixer a Espanya és un dels grans objectius del nostre pla estratègic que combina el creixement orgànic a través de MoraWealth amb el creixement inorgànic que treballem amb els acords signats per a l’adquisició de Tressis i ara del Banco Europeo de Finanzas.”

MoraBanc a Espanya, creixement constant

El focus en el mercat espanyol és conseqüència de la voluntat de MoraBanc de créixer i diversificar la capacitat de generació de benefici recurrent. La proximitat geogràfica i cultural, així com la similitud en les necessitats dels clients propicien aquesta prioritat.

El 2020, MoraBanc va entrar en el mercat espanyol de forma orgànica mitjançant la constitució de l’Agència de Valors MoraWealth. El 2023, la CNMV va aprovar l’evolució de la societat a Societat de Valors, incrementant el programa d’activitats amb l’objectiu de continuar reforçant la proposta de valor per a clients actuals i potencials.

El març del 2024 MoraBanc va signar un acord per a l’adquisició de Tressis el tancament de la qual es troba pendent de l’obtenció de les autoritzacions pertinents i que, una vegada aprovada, suposarà un gran salt quantitatiu i qualitatiu a nivell de recursos gestionats pel Grup que se situaran en 18.000 milions, més de 7.500 d’ells a Espanya.