MoraBanc activa un nou pla estratègic per guanyar 30MEUR al 2021

2018-10-25

MoraBanc preveu mantenir la tendència de creixement del benefici iniciada l’any 2017 fins a arribar a guanyar 30 milions d’euros l’any 2021. Aquest és l’objectiu principal del nou pla estratègic que l’entitat acaba d’activar per als propers tres anys.

El 2017, MoraBanc va tornar a créixer en beneficis fins als 23,5 milions d’euros i l’impuls generat gràcies a la ràpida i efectiva adaptació a la nova realitat financera segueix aquest any. Durant el primer semestre del 2018 els recursos de clients han crescut un 6% i el volum de préstecs un 5%. La tendència de creixement es mantindrà la resta de l’any i amb el nou pla estratègic es vol potenciar durant el proper trienni.

El director general de MoraBanc, Lluís Alsina considera  que aquest pla estratègic “és ambiciós però factible gràcies a un rumb molt clar i un equip talentós i compromès que ja ha demostrat en els darrers anys que és capaç d’assolir els objectius marcats. Treballem per créixer, especialment dins del mercat andorrà”. El pla se sustenta en tres elements principals.

El primer és el creixement del negoci. A Andorra, mercat en què MoraBanc manté el seu compromís i focus d’actuació principal, una nova segmentació dels clients, la millora contínua de la proposta de valor, la concessió de crèdits i gestió de clients de banca privada són els eixos principals d’aquesta línia de creixement.

També hi ha una previsió de creixement internacional seguint la línia marcada en els darrers mesos. Entre el gener 2017 i el juny 2018, els recursos de clients de les filials de Zurich i Miami han crescut un 14%, i ja representen el 30% del total de recursos del grup.

La inversió en tecnologia i la productivitat  són també dos eixos clau. L’any 2017 MoraBanc va reduir un 22% els seus costos respecte el 2016. En els propers anys se seguirà la línia de potenciar la banca digital i simplificar  processos  per ser encara més eficients.

 

De la transformació a la consolidació del creixement

L’any 2015 el sector de la banca  a Andorra va viure un dels seus moments més complicats amb un canvi de model i un cop reputacional a nivell internacional. MoraBanc va iniciar llavors un pla de transformació per adaptar-se el més aviat possible a la nova realitat.  Amb una inversió i un esforç humà important, es va apostar per la digitalització, l’optimització de costos i l’adaptació a les exigències normatives amb la major rapidesa possible. Els resultats de l’exercici 2017 van ser la prova que era el camí correcte amb un retorn al creixement del benefici (3,6%) i un banc amb un balanç fort i sòlid. Ara s’inicia una nova etapa amb el creixement constant com a objectiu principal.