Innovació i cocreació a MoraBanc
Experts | 23.10.2017
En un món altament competitiu, la innovació és el principal desafiament per a la majoria d’empreses.
Ens trobem en l’Era Digital en la qual creix l’anomenada economia colaborativa, que ens proporciona noves formes de fer negocis i de relacionar-nos amb els altres a través de l’intercanvi de béns i serveis i, fins i tot, de coneixement.
Aquest nou esquema de relacions està basat en la col·laboració i la confiança, i impacta en el com les empreses involucren als seus clients dins els seus processos d’innovació i de millora contínua.
És aquí on apareix el terme “cocreació” com una pràctica creixent aplicable a diversos àmbits de l’empresa com un exercici col·laboratiu a través del qual les marques treballen frec a frec amb els seus clients o usuaris amb la finalitat de desenvolupar estratègies de comunicació i màrqueting, dissenyar nous productes i processos, i fins i tot crear experiències de marca úniques.
Potenciar el pensament creatiu dels clients permet la generació d’idees innovadores. Idees que estan alineades amb les seves necessitats i requeriments i que es tradueixen no només en millors estratègies de màrqueting i en un increment en vendes, sinó també en una major satisfacció del client.
Què es la cocreació?
Podem definir la cocreació com la creació d’experiències de cooperació i de diàleg amb grups de clients o de clients potencials que permeten a l’empresa conèixer millor la percepció dels seus productes i serveis de mà dels propis usuaris, i a aquests els hi permet involucrar-se activament en la definició i en la proposta de valor de la companyia.
Segons Philip Kotler, en el seu llibre Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, “la cocreació és la nova estratègia de desenvolupament de producte. Amb ella i involucrant aviat al client en la conceptualització, les companyies poden millorar el rati d’èxit del desenvolupament d’un nou producte. A més, permet als clients personalitzar productes i serveis i, per tant, crear-los propostes de valor superiors. ”
A MoraBanc entenem que aquesta és una de les vies principals per innovar i millorar de forma contínua. Dins el projecte MoraBanc Digital estem desenvolupant iniciatives de cocreació amb clients que ens permetran millorar l’experiència omnicanal i oferir-los ofertes rellevants i personalitzades per a cada situació, en qualsevol moment i a qualsevol lloc.
MoraBanc Digital i la cocreació
Tot el projecte de MoraBanc Digital, des de la creació de la nova web pública, passant per la conceptualització i el disseny de la nova banca en línia i les apps de banca mòbil a iOS i Android, s’ha portat a terme dins un model de cocreació amb tots els grups d’interès del banc (clients, proveïdors, empleats i accionistes).
El disseny innovador de les interfícies i dels processos operatius de la banca en línia i de la banca mòbil s’han fet escoltant la veu dels clients i en col·laboració amb companyies líders en implementació de casos d’èxit en l’experiència digital d’entitats financeres i en empreses de comerç electrònic: Fjord, Be Republic, Accenture Digital, Inycom o Web Financial Group.
Exemple de cocreació
Des de MoraBanc Digital estem portant a terme reunions i tallers de cocreació amb clients amb la finalitat de conceptualitzar i desenvolupar noves funcionalitats i / o millorar les capacitats existents a les nostres aplicacions de banca en línia i banca mòbil.
A l’últim taller que hem fet hem analitzat la nostra app amb un públic jove – entre 18 i 26 anys – buscant entendre millor la seva percepció de l’experiència d’usuari sobre un producte que està tenint molt bona acceptació i de la qual el creixement en nombre d’usuaris evoluciona de manera molt important.
S’han tractat diferents àmbits de col·laboració, des del disseny i la usabilitat (UX – User Experience), passant per l’experiència d’usuari (CX – Customer Experience), fins a les funcionalitats que podrien ser implementades en un futur.
Tenim la ferma voluntat d’innovar perquè en un món digital, tot i que un producte o servei tingui èxit, les empreses no podem adormir-nos sobre els llorers.
En aquestes fotos podeu veure alguns dels moments d’aquest últim taller.
Vols participar en futures sessions de cocreació dels nostres serveis digitals? Envia’ns un correu a digitalbanking@morabanc.ad Estarem encantats que ens ajudis a innovar!
I si t’interessa conèixer les millores que anem integrant contínuament a MoraBanc Digital, continua llegint els posts que publiquem al nostre blog o subscriu-te a través del formulari que trobaràs al peu d’aquesta pàgina. I recorda que si tens dubtes o necessites suport utilitzant la banca en línia o l’aplicació mòbil, pots posar-te en contacte amb el nostre servei d’atenció al client TeleBanc, al +376 884.884 de dilluns a divendres de 8:45 ha 17:45 h.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
En compliment de la Llei 15/2003 del 18 de desembre de protecció de dades personals, el client autoritza a què les dades de caràcter personal del sol·licitant consignades en aquest formulari s’incorporaran en fitxers el titular i responsable dels quals és MORA BANC GRUP, SA – MORA BANC, SAU (en endavant, “MoraBanc”) perquè es tractin amb la finalitat de tramitar el servei sol·licitat i, si és el cas, donar compliment als contractes que finalment es formalitzin, com també verificar-ne la correcció operativa.
El sol·licitant autoritza expressament que MoraBanc li pugui enviar comunicacions comercials o promocionals de productes i serveis, així com informacions del propi Banc, socials o d’altres activitats, en paper o per mitjans electrònics (entre altres, missatges curts (SMS) al telèfon mòbil, correu electrònic, etc.). Aquest consentiment té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius.
El fet d’emplenar aquest formulari implica que el sol·licitant reconeix que la informació i les dades personals que indica són seves, exactes i certes; en cas contrari, MoraBanc declina tota responsabilitat per la manca de veracitat o de correcció de les dades.
El sol·licitant autoritza a comunicar o interconnectar dites dades a tercers que formin part del grup d’empreses de MoraBanc, entitats dedicades fonamentalment a l’àmbit financer, assegurador i de prestació de serveis, considerant-se el sol·licitant informat d’aquesta cessió en virtut de la present clàusula. El sol·licitant autoritza que se li remeti informació sobre qualsevol producte o servei que comercialitzin aquestes empreses.
El responsable del tractament de les dades és MoraBanc. El sol·licitant queda informat de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició en els termes establerts en la legislació vigent.