5 tendències clau per a aquest any en experiència digital
Experts | 10.09.2018 | Ander Coma Satrústegui
En el món del disseny de les aplicacions tot va molt ràpid. Tant és així, que pot ser que allò que fa un any era un estàndard avui estigui totalment oblidat. Des de MoraBanc Digital busquem continuament la millor manera d’aplicar les últimes novetats a tots els nostres productes i canals, sempre amb un objectiu únic: oferir-te la millor experiència possible i ajudar-te a gestionar les teves finances de manera fàcil i ràpida.
Perquè tu també estiguis al dia, t’expliquem les principals tendències en el camp de les apps i l’experiència d’usuari:
1. Fes-ho fàcil
Quan fem servir una app, tenim un objectiu en ment. Per això com més fàcil sigui aconseguir-ho, molt millor. Això implica eliminar les distraccions visuals i mostrar els elements importants amb una mida gran i de manera clara i deixant molt d’espai “en blanc” al voltant d’aquests.
N’hi ha prou amb un exemple: la nostra app. La pantalla d’inici de l’app de MoraBanc, t’ofereix un resum ràpid de cada família de productes (després pots aprofundir en cadascun d’ells), integrat en un disseny clar i minimalista, perquè tinguis la informació que necessites d’un cop d’ull i sense distraccions.
2. El vídeo és el rei
Una imatge estàtica pot estar bé, però una història s’explica millor en moviment. Per això, cada cop més contingut es fa en format audiovisual … i els subtítols esdevenen obligatoris per tenir la possibilitat de veure vídeos amb l’àudio desactivat.
A més, la majoria dels vídeos es consumeixen en format vertical, de manera que les aplicacions que mostren contingut audiovisual es van adaptant a aquesta orientació del mòbil. Així, per exemple, tenint en compte que cada cop més vídeos es fan amb un mòbil i que l’orientació natural d’aquest és la verticalitat, la nova opció de pantalla completa vertical de YouTube, permet veure ara aquest tipus de contingut a pantalla completa.
3. Adéu contrasenya, hola cara …
… o dit. Els filtres de seguretat biomètrics són una realitat des de fa anys, i el seu grau de penetració avui dia és total: segons dades d’Apple, els seus dispositius es desbloquegen mitjançant Touch ID un 89% de les vegades. I encara hi ha un altre mètode de seguretat que va guanyant terreny: la identificació mitjançant empremta es va substituint poc a poc per la del reconeixement facial. A MoraBanc ja hem fet els deures, i si tens un iPhone X, des de fa uns mesos pots accedir i signar operacions amb el reconeixement facial d’Apple – Face ID.
4. Comunicació, comunicació i comunicació
Admetem-ho, ens encanta relacionar-nos: és l’ús principal que donem al nostre mòbil. Per això, cada cop més aplicacions incorporen l’opció d’enviar i rebre missatges … Tenint en compte aquesta necessitat de comunicació constant i a través de qualsevol dispositiu, incorporem un mòdul de comunicació amb el teu gestor que et permet parlar amb ell, enviar-li arxius o sol·licitar una cita. D’aquesta manera estaràs també en contacte amb el teu gestor, quan vulguis i des d’on vulguis.
Però la tendència comunicativa encara va més enllà, perquè si no hi ha ningú a l’altre costat per contestar, cap problema, ja s’encarreguen els chatbots! Aquests robots conversacionals són la gran nova tendència en l’atenció al client, amb capacitats molt àmplies i variades que van des de resoldre un simple dubte o executar una transacció, fins a fer una reserva telefònica en un restaurant o tramitar la devolució d’una compra.
5. Som humans, i tenim emocions
Per això, entenem molt millor qualsevol interacció basada en el nostre comportament. Sabem que les apps no són persones, però tot i així esperem que es comportin com a tals. La tendència és crear apps que interactuïn amb nosaltres com ho faria un amic o una parella, és a dir, entenent millor el missatge i millorant la satisfacció i l’experiència de l’usuari.
La clau són els missatges “propers”, amb un llenguatge natural i clar. A més, quan s’integren amb els robots operats per veu, l’experiència s’acosta bastant a la interacció amb una persona.
Continuarem analitzant les tendències i avenços en experiència d’usuari, usabilitat o el disseny d’apps per incorporar sempre les últimes novetats a tots els nostres canals: web, banca en línia i apps mòbils.
A MoraBanc, la transformació digital ha esdevingut en un projecte vital. D’aquesta voluntat de canvi, ha nascut MoraBanc Digital, una clara aposta per la innovació financera i per oferir la millor experiència multicanal de la banca andorrana. Coneix més sobre aquest important projecte accedint a la nostra pàgina web.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
En compliment de la Llei 15/2003 del 18 de desembre de protecció de dades personals, el client autoritza a què les dades de caràcter personal del sol·licitant consignades en aquest formulari s’incorporaran en fitxers el titular i responsable dels quals és MORA BANC GRUP, SA – MORA BANC, SAU (en endavant, “MoraBanc”) perquè es tractin amb la finalitat de tramitar el servei sol·licitat i, si és el cas, donar compliment als contractes que finalment es formalitzin, com també verificar-ne la correcció operativa.
El sol·licitant autoritza expressament que MoraBanc li pugui enviar comunicacions comercials o promocionals de productes i serveis, així com informacions del propi Banc, socials o d’altres activitats, en paper o per mitjans electrònics (entre altres, missatges curts (SMS) al telèfon mòbil, correu electrònic, etc.). Aquest consentiment té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius.
El fet d’emplenar aquest formulari implica que el sol·licitant reconeix que la informació i les dades personals que indica són seves, exactes i certes; en cas contrari, MoraBanc declina tota responsabilitat per la manca de veracitat o de correcció de les dades.
El sol·licitant autoritza a comunicar o interconnectar dites dades a tercers que formin part del grup d’empreses de MoraBanc, entitats dedicades fonamentalment a l’àmbit financer, assegurador i de prestació de serveis, considerant-se el sol·licitant informat d’aquesta cessió en virtut de la present clàusula. El sol·licitant autoritza que se li remeti informació sobre qualsevol producte o servei que comercialitzin aquestes empreses.
El responsable del tractament de les dades és MoraBanc. El sol·licitant queda informat de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició en els termes establerts en la legislació vigent.