Estratègia ESG: el nostre compromís amb un futur sostenible
Educació financera | 20.02.2024
En un món cada cop més conscient dels desafiaments ambientals i socials, les empreses s’esforcen per redefinir el seu paper a la societat i adoptar pràctiques més responsables. Les institucions financeres, en particular, estan assumint un paper molt rellevant en aquesta transició cap a un futur més sostenible.
A MoraBanc, el compromís amb la societat, amb el planeta i amb les persones ha sigut des de fa molt de temps una part important de la nostra activitat, i ha quedat palès en la nostra implicació des de fa molts anys amb la cultura, l’esport, les persones i el medi ambient.
És per això que formalitzar aquesta manera de fer en una estratègia que abordés, dins d’un pla d’acció, els aspectes ambientals, socials i de bona governança (coneguts com a ESG per les seves sigles en anglès) era per a nosaltres un pas natural i necessari, emmarcat en un context d’evolució del sector bancari cap a la sostenibilitat.
L’estratègia ESG de MoraBanc presentada el setembre passat traça un pla transversal des del més alt nivell de l’entitat amb la visió de dinamitzar una transformació sostenible amb l’economia, la societat i el medi ambient, i assentar un model de banca de referència.
És un compromís voluntari amb el nostre entorn, amb les nostres audiències i amb la societat en general que ens permet donar resposta als reptes de futur, englobant els aspectes ESG i continuar creixent en línia amb les expectatives del país i de les persones que es relacionen amb nosaltres.
Aquest pla per al present ens permet progressar cap a un futur millor, perquè sostenibilitat no només vol dir treballar pel medi ambient o reduir els efectes del canvi climàtic. Ser sostenible té un sentit més ampli i significa gestionar les nostres activitats amb criteris que ajudin al progrés de les persones, els negocis, les empreses, acompanyant-los per afrontar els reptes del present sense comprometre el futur.
Al cor de la nostra estratègia està treballar perquè els nostres productes i serveis tinguin un component sostenible, prioritzant el fet que la nostra clientela compti amb alternatives alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i l’Acord de París sobre el canvi climàtic. Actuem amb el convenciment que els objectius de sostenibilitat no són una llista de bones intencions, sinó una forma diferent de ser i fer, que ens ajudi a reparar els danys fets al nostre entorn i construir societats més pròsperes.
Com a símbol d’aquest compromís ha nascut FUTUR, un distintiu gràfic que simbolitza el nostre compromís amb la sostenibilitat i la responsabilitat corporativa i que identificarà aquells productes, serveis o projectes que integren aspectes socials, medi ambientals o de suport a la transició. Aquest logotip s’ha dissenyat per reflectir els pilars de la nostra estratègia i presentar un estàndard visual distintiu per identificar fàcilment aquests productes i serveis.
En alguns casos, els productes i serveis FUTUR són de nova creació i provenen d’iniciatives emmarcades dins la nostra estratègia ESG, però en d’altres, com la Targeta Solidària, són projectes que impulsem des de fa anys i que, gràcies a la implicació de la nostra clientela, han arrelat a la societat com a projectes referents de suport a la sostenibilitat.
Aquesta marca i el seu nom reflecteixen el nostre compromís i dedicació de continuar treballant per liderar la transició cap a la sostenibilitat seguint la nostra estratègia ESG. Perquè actuem amb el convenciment que l’únic futur possible és aquell que es construeix aprofitant les oportunitats que tenim avui per resoldre les problemàtiques que marcaran el dia de demà.
La nostra estratègia ESG no marca la fi d’un procés, sinó l’inici d’una nova etapa en què el compromís continu de totes les persones que col·laborem a MoraBanc per avaluar i millorar constantment les nostres pràctiques, col·laborar amb les nostres audiències i liderar iniciatives que fomentin la sostenibilitat a escala global, marcarà cadascuna de les nostres activitats.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
En compliment de la Llei 15/2003 del 18 de desembre de protecció de dades personals, el client autoritza a què les dades de caràcter personal del sol·licitant consignades en aquest formulari s’incorporaran en fitxers el titular i responsable dels quals és MORA BANC GRUP, SA – MORA BANC, SAU (en endavant, “MoraBanc”) perquè es tractin amb la finalitat de tramitar el servei sol·licitat i, si és el cas, donar compliment als contractes que finalment es formalitzin, com també verificar-ne la correcció operativa.
El sol·licitant autoritza expressament que MoraBanc li pugui enviar comunicacions comercials o promocionals de productes i serveis, així com informacions del propi Banc, socials o d’altres activitats, en paper o per mitjans electrònics (entre altres, missatges curts (SMS) al telèfon mòbil, correu electrònic, etc.). Aquest consentiment té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius.
El fet d’emplenar aquest formulari implica que el sol·licitant reconeix que la informació i les dades personals que indica són seves, exactes i certes; en cas contrari, MoraBanc declina tota responsabilitat per la manca de veracitat o de correcció de les dades.
El sol·licitant autoritza a comunicar o interconnectar dites dades a tercers que formin part del grup d’empreses de MoraBanc, entitats dedicades fonamentalment a l’àmbit financer, assegurador i de prestació de serveis, considerant-se el sol·licitant informat d’aquesta cessió en virtut de la present clàusula. El sol·licitant autoritza que se li remeti informació sobre qualsevol producte o servei que comercialitzin aquestes empreses.
El responsable del tractament de les dades és MoraBanc. El sol·licitant queda informat de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició en els termes establerts en la legislació vigent.