La Inversió Socialment Responsable es consolida com una de les tendències
MoraBanking | 10.03.2020 | Equip MoraBanc
La Inversió Socialment Responsable (ISR) és un enfocament d’inversió que té com a objectiu incorporar factors mediambientals, socials i de govern corporatiu en les decisions d’inversió i generar rendiments sostenibles a llarg termini. Aquesta modalitat d’inversió és un dels segments que més està creixent dins del sector.
Invertir de manera sostenible vol dir incloure aspectes “al marge del financer” en la presa de decisions d’inversió. Es consideren criteris que prenen com a referència factors mediambientals (canvi climàtic, emissions de gasos d’efecte hivernacle, recursos naturals, residus o contaminació), socials (condicions laborals, comunitats locals, salut, seguretat o relacions amb els empleats) i de govern corporatiu (mesures contra el suborn i la corrupció, estratègia fiscal, diversitat o estructura de les juntes directives) (criteris ESG per les seves sigles en anglès – environmental, social, and governance).
D’acord amb l’Institut per a la Inversió de Morgan Stanley, el 85% dels inversors estan interessats en inversions sostenibles. Pel que fa a la generació millennial, el 67% dels inversors participa en com a mínim una activitat d’inversió sostenible i tenen gairebé el doble de probabilitats d’invertir en empreses o fons que estableixen com a objectiu resultats socials o mediambientals específics.
La Inversió Socialment Responsable a MoraBanc
A MoraBanc, en línia amb la nostra filosofia com a entitat pionera a Andorra en responsabilitat social, també ens preocupem per incloure dins la nostra cartera de productes propostes d’inversió bancària sostenible més enllà dels fons d’inversió. Aquesta iniciativa connecta amb els valors i els Objectius de Desenvolupament Sostenible que promovem alhora que respon a la creixent demanda de productes sostenibles que s’està donant a Europa.
Com són aquestes Inversions Socialment Responsables?
La confecció de productes d’inversió basats en criteris socialment responsables es pot definir en tres fases. Una manera força habitual és crear productes focalitzats en temàtiques concretes. Així, per exemple, la darrera proposta de MoraBanc és un producte estructurat centrat en empreses relacionades amb les energies renovables. Des del punt de vista d’en Ferran Vila, Head of Structured Product Desk & Flow Desk, la primera tasca és confeccionar una llista de companyies que compleixen els criteris buscats. Avui dia tenim molts canals d’informació per seleccionar empreses de qualsevol tipus.
La segona fase és definir quines d’aquestes candidates tenen bones recomanacions de mercat, és a dir, quines tenen més opcions de donar una rendibilitat interessant. No oblidem que, tot i que es vol apostar per la responsabilitat social, en el món de les inversions, els clients busquen productes rendibles.
I la tercera fase a l’hora de confeccionar un producte és analitzar la volatilitat, el dividend i la correlació de les empreses triades. Aquesta informació ens permetrà oferir unes condicions de rendibilitat o unes altres al client.
Al final l’objectiu és posar a la disposició dels nostres clients de Banca Privada amb el perfil inversor adequat un producte molt interessant que, a més, reforci aquelles empreses que tenen un comportament social positiu. En el cas del producte de MoraBanc relacionat amb energies renovables, les empreses triades van ser Iberdrola, Siemens Gamesa i ACS.
El fet que MoraBanc doni cabuda a nous productes financers que inverteixen en companyies que tenen un compromís públic i constatable amb la defensa mediambiental, s’afegeix a altres iniciatives socialment responsables i alineades amb la preservació del medi ambient com el préstec Eco-Cotxe, que vol impulsar la implantació del cotxe elèctric com a mitjà de transport, o el fet d’haver reduït les emissions de CO2 en un 13,1% i haver invertit el 3,2% dels beneficis en accions a favor de la comunitat durant el 2018.
Per conèixer més sobre les opcions d’inversió que oferim a MoraBanc, pots visitar la secció d’inversió al nostre web o bé posar-te en contacte amb el teu gestor personal.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
En compliment de la Llei 15/2003 del 18 de desembre de protecció de dades personals, el client autoritza a què les dades de caràcter personal del sol·licitant consignades en aquest formulari s’incorporaran en fitxers el titular i responsable dels quals és MORA BANC GRUP, SA – MORA BANC, SAU (en endavant, “MoraBanc”) perquè es tractin amb la finalitat de tramitar el servei sol·licitat i, si és el cas, donar compliment als contractes que finalment es formalitzin, com també verificar-ne la correcció operativa.
El sol·licitant autoritza expressament que MoraBanc li pugui enviar comunicacions comercials o promocionals de productes i serveis, així com informacions del propi Banc, socials o d’altres activitats, en paper o per mitjans electrònics (entre altres, missatges curts (SMS) al telèfon mòbil, correu electrònic, etc.). Aquest consentiment té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius.
El fet d’emplenar aquest formulari implica que el sol·licitant reconeix que la informació i les dades personals que indica són seves, exactes i certes; en cas contrari, MoraBanc declina tota responsabilitat per la manca de veracitat o de correcció de les dades.
El sol·licitant autoritza a comunicar o interconnectar dites dades a tercers que formin part del grup d’empreses de MoraBanc, entitats dedicades fonamentalment a l’àmbit financer, assegurador i de prestació de serveis, considerant-se el sol·licitant informat d’aquesta cessió en virtut de la present clàusula. El sol·licitant autoritza que se li remeti informació sobre qualsevol producte o servei que comercialitzin aquestes empreses.
El responsable del tractament de les dades és MoraBanc. El sol·licitant queda informat de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició en els termes establerts en la legislació vigent.