Cinc claus per triar la teva fragància
News | 14.05.2018
La fragància és un dels signes d’identitat més fort que existeix en les persones. L’olor que desprenem juga un paper important en com ens perceben els demés i quin record els deixem.
Les claus per triar i utilitzar els perfums i colònies poden ser molt discutibles i podríem trobar fins i tot diferents escoles o corrents d’opinió. N’hem parlat amb l’equip d’emprenedors andorrans que hi ha darrera del projecte Be You, una proposta que ens permet crear el nostre propi perfum, i que va ser la proposta triada en l’edició 2016 del LAB Impact Andorra, el programa de suport a la emprenedoria de MoraBanc i Ship2B. Ens han donat els següents consells.
1. La fidelitat ja no és porta
Si més no en el tema de les fragàncies. S’ha acabat allò de fer servir sempre la mateixa colònia o perfum per a totes les ocasions. Hi ha moltes opcions per triar i, segons les seves característiques, ens poden ajudar en diferents situacions. Un exemple: segons necessitem estar actius o més relaxats, podem triar-ne una o un altra. Això si, tots tenim una personalitat i aquesta ha de ser coherent amb el tipus d’aroma que fem servir per transmetre les sensacions adequades a cada moment.
2. Perfums o colònies?
Una bona pregunta quan busquem la nostra fragància. La diferència està en la concentració de les essències aromàtiques. El perfum és més intens i cal tenir-ho en compte al posar-nos-ho. És millor fer-ne servir poc i que es noti “en les distàncies curtes” com deia un anunci. La colònia és més fresca i lleugera i ens permet fins i tot posar-nos-en més d’un cop al dia.
3. Qui tipus d’aroma em va?
Això depèn de cada persona però si voleu alguna pista per començar a provar us apuntem les principals famílies d’aromes. Els cítrics ens aporten frescor i vivesa, els florals s’associen més a la sensualitat, les fustes ens aporten calidesa, les vainilles amb tocs més orientals ens aporten exotisme. I destaquem també el musk que és una de les famílies d’aromes amb més personalitat i distinció. Ara us toca fer la combinació que més us defineixi.
4. Com els provo?
Si esteu cercant fragància és vital que us hi poseu sense portar-ne cap a sobre. A partir d’aquí, decidiu per vosaltres mateix@s, no us deixeu influenciar massa, això és personal!
Trieu les que més us agradin, poseu-vos unes gotes al canell sense fregar-vos, això trenca l’estructura, i no l’apliqueu sobre la roba ni sobre cap joia. Pareu atenció a la primera impressió però també a com evoluciona amb el temps. Ah! I tot i que hagueu de tornar un altre dia, els experts diuen que no estem preparats per apreciar bé les fragàncies després d’haver-ne provat tres.
5. Me’l puc fer jo?
Després de parlar amb els emprenedors de Be You és evident que sí. La seva proposta consisteix en disposar d’un nombre d’ampolletes amb olis essencials amb diferents aromes i uns recipients per fer les nostres creacions. Un projecte emprenedor que ja tenen en fase de comercialització amb el que esperen crear una tendència al món de la perfumeria. Si us interessa, no els perdeu de vista.
Be You emprenedors d’Andorra que han passat pel programa LAB Impact Andorra de MoraBanc i Ship2B. Per conèixer tots els detalls sobre aquest programa consulta la página de LAB Impact Andorra o visita la nostra web per veure totes les nostres iniciatives de responsabilitat social.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
En compliment de la Llei 15/2003 del 18 de desembre de protecció de dades personals, el client autoritza a què les dades de caràcter personal del sol·licitant consignades en aquest formulari s’incorporaran en fitxers el titular i responsable dels quals és MORA BANC GRUP, SA – MORA BANC, SAU (en endavant, “MoraBanc”) perquè es tractin amb la finalitat de tramitar el servei sol·licitat i, si és el cas, donar compliment als contractes que finalment es formalitzin, com també verificar-ne la correcció operativa.
El sol·licitant autoritza expressament que MoraBanc li pugui enviar comunicacions comercials o promocionals de productes i serveis, així com informacions del propi Banc, socials o d’altres activitats, en paper o per mitjans electrònics (entre altres, missatges curts (SMS) al telèfon mòbil, correu electrònic, etc.). Aquest consentiment té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius.
El fet d’emplenar aquest formulari implica que el sol·licitant reconeix que la informació i les dades personals que indica són seves, exactes i certes; en cas contrari, MoraBanc declina tota responsabilitat per la manca de veracitat o de correcció de les dades.
El sol·licitant autoritza a comunicar o interconnectar dites dades a tercers que formin part del grup d’empreses de MoraBanc, entitats dedicades fonamentalment a l’àmbit financer, assegurador i de prestació de serveis, considerant-se el sol·licitant informat d’aquesta cessió en virtut de la present clàusula. El sol·licitant autoritza que se li remeti informació sobre qualsevol producte o servei que comercialitzin aquestes empreses.
El responsable del tractament de les dades és MoraBanc. El sol·licitant queda informat de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició en els termes establerts en la legislació vigent.